Seneste historier

Tips til at købe autolift og andre lifte

T

Hvis du driver et værksted, eller på anden vis arbejder med biler, så får du brug for en autolift.

 

Her får du en håndfuld tips til at købe ny lift: Uanset om du driver et etableret autoværksted og har brug for nyt udstyr, eller om du bare godt kan lide at arbejde med biler som en hobby.

 

Kort om autolift

 

Ethvert værksted har brug for autolifte. Med en autolift kan bilen automatisk løftes op og hæves over jorden. På den måde bliver det muligt at arbejde på den fra stort set alle vinkler.

 

Der er dog mange forskellige autolifte på markedet. Du kan få varianter med både 1 søjle, med 2 søjler og med 4 søjler. De fleste er elektrisk drevede, men der er også diesel-drevede og mekaniske lifte. Derudover er der varianter som saxlifte, klargøringslift og flere.

 

Men for at gå direkte til sagen, så får du herunder et par råd, når du skal ud at købe bil lift. Bemærk at det også er muligt at leje en autolift, hvis du kun skal bruge den midlertidigt.

 

Find en autolift der egner sig til dit værksted

 

Du ved allerede, hvilke typer af biler, du normalt arbejder med. Her skal du altså vurdere, udfra arbejdsmetoder og bilmodeller, hvilken type lift der egner sig bedst.

 

Værkstedets størrelse har indflydelse. Til et lille værksted eller til hobbyarbejde kan du passende investere i en 1-søjlet autolift. Enkeltsøjlede lifte er især oplagte til plade- og malearbejde.

 

Hvis du har et større værksted og arbejder professionelt med biler, så er det ofte nødvendigt med en større bil lift. Flere søjler er lig med højere kapacitet, og kan bruges til kraftfulde løft og sænkning, mens de samtidig er velegnede til de fleste former for bilservice.

 

Tippet er altså, at du bør overveje dine personlige behov ud fra plads, arbejdsvaner og således.

 

Hold øje med størrelse og vægtkapacitet

 

Hold desuden øje med størrelsen og vægtkapaciteten. Hvis du primært arbejder med tunge biler, der fylder meget, så skal du også bruge en lift med høj kapacitet.

 

Det er muligt at få lifte, der kan holde til mere end 5 tons. Det er nok til de fleste biler, i hvert fald de almene af slagsen, og dermed er det et godt valg, hvis økonomien og pladsen rækker til det.

 

Omvendt, hvis dit værksted primært arbejder med små lette biler, så kan du spare lidt penge i forbindelse med købet af autolift og få en mindre variant – måske med en enkelt eller to søjler.

 

Køb en CE-certificeret bil lift

 

Det er vigtigt med en sikker lift. Tjek derfor om produkterne er certificerede, for eksempel med det populære CE-certifikat. Hvis en autolift ikke har det, så er det ofte bedst at springe over.

 

Hold eventuelt også øje med, om din autolift overholder kravene fra arbejdstilsynet og fra maskindirektivet. Det er gode sikkerhedstegn, hvis den gør, så det er værd at tjekke op på.

 

Værd at vide om priserne

 

Priserne kan variere lidt på markedet, så forsøg altid at finde det bedste tilbud. Dog er det ofte sådan med autolifte, klargøringslift og egentlig alle former for lifte, at priserne hænger meget sammen med kvaliteten og kapaciteten.

 

Det betaler sig bedre at købe et super godt produkt, der holder længe og som tillader, at du kan arbejde optimalt på bilerne – frem for et billigt køb, der måske ikke er af samme kvalitet.

 

Det handler altså om at finde det bedst mulige produkt til den bedst mulige pris. Så forsøg at finde en god deal, men hold altid øje med, at kvaliteten af autoliften er, som den skal være.

 

Tips til at købe saxlift

 

Hvis du skal købe saxlift ved siden af, er der også et par gode ting at være opmærksom på. Arbejdshøjden er den primære ting, så find en lift der passer til behovene. De bedste lifte kan komme højere op end 20 meter, men hvis dine behov rækker til mindre, så kan du sagtens spare og købe en lift, der rækker 10 meter i stedet.

 

Drivkraften er også værd at se nærmere på. Mange virksomheder foretrækker elektriske saxlifte, men du har flere muligheder.

 

Derudover er vægtkapaciteten også vigtig, ligesom du kan overveje formen på din saxlift. Skal den for eksempel være flytbar, hvilket er populært, og skal den primært bruges til klargøring af biler, eller også helt andre ting? Overvej hvad du har brug for, og find et produkt der stemmer overens med det, du skal bruge den til.

 

Konklusion

 

Overvej først og fremmest egne behov, når du skal ud at investere i autolift eller saxlift. Det er vores primære tip – og ellers håber vi, at du har fået god gavn af vores råd i artiklen.

5 ting du skal vide om UPS

5

5 ting du skal vide om UPS

Måske har du enten modtaget en pakke fra UPS, eller også afsender du selv forsendelser med dette selskab. I alle tilfælde er det rart at kende mere til det pakkefirma, som du benytter, og derfor får du her 5 ting du bør vide om UPS.

 

  1. UPS er et gammelt amerikansk firma

 

UPS blev grundlagt i USA helt tilbage i 1907. Dengang hed det American Messenger Company, og de fleste pakkeleveringer blev lavet til fods. Grundlæggeren hed James Casey og firmaet startede i Seattle. Siden hen har hovedkvarteret flyttet sig, og navnet ændrede sig til United Parcel Service.

 

  1. UPS er et multinationalt selskab

 

UPS er aktive i mange forskellige lande. Faktisk er UPS aktive på én eller anden måde i stort set alle lande. Deres fly er aktive i mere end 200 lande og territorier. Dog har UPS et helt særligt fokus på det amerikanske marked, og dernæst det europæiske marked.

Lad os altid møde hinanden med smil, for smilet er kærlighedens begyndelse.

  1. UPS Danmark er den danske version

 

UPS Danmark er UPS’ afdeling i Danmark. Ved lokale forsendelser bliver pakkerne omdelt i biler. Ved internationale forsendelser er de ofte en tur forbi Köln i Tyskland først, inden de kommer videre til Danmark. UPS Danmark er kendt for hurtig, effektiv og fleksibel levering.

 

  1. Leverer pakker på mange forskellige måder

 

UPS leverer primært pakker i deres egne biler, og det er typisk sådan, at du vil modtage din pakke, når du bestiller noget og får det med UPS. De kalder det selv for deres “Package Car”. Men UPS har også større lastbiler, og i USA har de også tog. Til internationale forsendelser har de hele 236 fly.

 

I enkelte byer i staterne Washington og Oregon leverer UPS pakker via cykel.

 

  1. Konkurrerer med mange selskaber

 

Der er hård konkurrence blandt distributionsselskaberne. UPS Danmark konkurrerer for eksempel med de øvrige udbydere på det danske marked. Internationalt har de også flere rivaler, hvor FedEx altid har været den største.

 

Konkurrencen blandt selskaberne fører ofte til gode ting for kunderne. Derfor har UPS mange gode forsendelsesmuligheder, da de ofte er tvunget til at være bedre end konkurrenterne.

Outdoor reklame

O

Outdoor reklame kan være vejen til flere kunder

Outdoor reklamer har bragt succes til mange virksomheder. Det kræver tilrettelæggelse, og som regel også en god portion kreativitet. Men når endelig en outdoor reklame udføres ordentligt, så er det en fantastisk vej til succes. I Danmark har flere virksomheder opnået gode resultater med disse reklamer, og det anslåes som værende en af de bedste annonceringsmuligheder.

Outdoor-markedet er på vej frem

 

På det seneste har outdoor reklamer virkelig vokset – både i effektivitet og popularitet. Danskere tilbringer meget tid udendørs, særligt i de store byer. Oftest ses disse reklamer i det helt almindelige gadebillede: Eksempelvis på bygninger, busstop, togstationer og diverse andre bannere, som let kan ses udendørs.

 

En interessant analyse viser, at disse reklamer henvender sig til alle målgrupper, unge såvel som ældre. Faktisk rammer reklamerne en større procentdel af de unge, end hvad de fleste TV-reklamer formår. Det siger en del om potentialet ved en god outdoor reklame, for ved at gøre folk opmærksomme på et brand, er det formentligt noget, der sidder fast i bevidstheden længe.

 

Virksomhederne har bestemt også fået øjnene op for effektiviteten af outdoor medier. I første kvartal af 2018 voksede markedsomsætningen med 8,6% hvilket i sig selv er en fantastisk stigning. Men det bliver endnu mere interessant, når vi ser på andet kvartal – her er stigningen hele 15,8%.

Derfor bør seriøse virksomheder overveje outdoor reklame

Outdoor reklamer er en perfekt måde at gøre flere mennesker opmærksomme på dit produkt. Der kommer flere og flere muligheder. I de fleste byer er det muligt at opsætte en outdoor reklame, og det kan gøres på specifikt tilrettelagte steder.

Disse reklamer kan både benyttes for at skabe generel opmærksomhed omkring dit brand. Men det kan også være i forbindelse med marketing af specifikke produkter, eller måske promotions. Det er altid en god idé at høre mere om mulighederne hos et kompetent marketing bureau, hvor der er erfaring med outdoor reklamer.

Der har længe været outdoor reklamer fra de helt store virksomheder i gadebilledet, men mindre virksomheder kan også sagtens være med. Og det er formentligt denne realisering, der har fået markedet til at vokse. Det vigtigste er i sidste ende seriøsiteten. En god reklame for et godt produkt.

Outdoor medier kan både være lokale og landsdækkende

Det vigtige ved en outdoor reklame er at tilrettelægge den således, at den rammer dine kunder på bedst mulig vis. Hvis du har en lokal virksomhed, er det altså oplagt kun at bruge outdoor medier i én by, eller alternativt i én region. Omvendt: Hvis du har en landsdækkende virksomhed med forretning i flere forskellige byer, så skal der helst også satses bredt. Det handler om at skabe en målrettet effekt, som giver gode resultater.

 

Den endelige pointe er i denne forbindelse: Outdoor reklamer har vist sig at fungere, for markedet vokser lynhurtigt. Flere virksomheder er begyndt på det, og det kan bestemt anbefales at følge med strømmen. Det kræver lidt forarbejde for at kunne fungere ordentligt – det er der ingen tvivl om. Men med en god reklame, placeret det rette sted: Så er potentialet også kæmpestort. Læs mere om outdoor reklame

Køb en uld sweater til vinteren

K

Det er ikke dumt at købe en uld sweater til vinteren. Den er både god at have på indendørs, men så sandelig også under en frakke eller en jakke, når du er udendørs. Her får du lidt inspiration!

 

Derfor skal du have en uld sweater

 

En uld sweater er behagelig og varm. Stilen egner sig godt til vinteren og efteråret, og en sweater er også med til at signalere hygge. Der er mange lækre designs som ofte er inspireret af den nordiske kultur. Og det er måske derfor, at uld sweatere er så populære i Danmark.

 

Denne type sweater kan fås til mænd såvel som kvinder. For mænd er en uld sweater med til at signalere maskulinitet og styrke, men samtidig sensitivitet. For kvinder giver uld sweatere også et helt unikt look: At man ikke er bange for at skille sig ud af mængden, men uden at gå på kompromis med moden.

 

Der er altså mange grunde til at få fat i en uld sweater. Du behøver ikke at frygte, om de kradser: Så længe der er tale om en kvalitetssweater, er uldet normalt rart og behageligt.

 

Find den rette størrelse

 

Uld sweatere er normalt store i størrelsen, men det er også meningen. Det giver ikke nødvendigvis anledning til at gå ned i størrelse. Moden er som regel, at sweateren skal dække overkroppen godt ind, og at den gerne må fylde lidt. Derfor er der intet i vejen med at sweateren er lidt stor. Det er typisk helt fint at vælge den størrelse, som du normalt bruger, når du køber trøjer.

 

For at sikre dig at størrelsen (og kvaliteten) bevares når du vasker den, er det vigtigt at du gør det på den rette måde. Håndvask er næsten altid den bedste løsning – og maksimalt ved 30 grader. Brug gerne masser af vand, samt vaskepulver/vaskemiddel med en neutral pH-værdi. Et alternativt trick er at hænge uld sweateren udenfor i frosten i stedet for at vaske den. Det fjerner nemlig de fleste urenheder, helt af sig selv!

 

Overvej også en uldfrakke

 

Hvis du er vild med materialet uld, kan du også overveje en uldfrakke. De to ting passer forrygende sammen, og du kan sagtens bære en uld sweater under din frakke. Det er varmt, og det føles godt. Perfekt om vinteren, når det for alvor bliver koldt. Også ser de fleste uldfrakker super godt ud. De egner sig både til formelle og uformelle lejligheder.

 

Denne artikels fokus var dog på sweateren: Så for at opsummere kan vi klart anbefale dig at overveje en uld sweater. De bedste grunde er allerede nævnt, og da det sjældent er alt for dyrt at investere i en ny sweater, bør det være en forholdsvis nem sag. Uld sweatere er nemme at finde om efteråret og om vinteren. De sælges først og fremmest i mange almindelige, fysiske butikker, men også på nettet. Priserne er gode hos de fleste webshops, og det er med mange lækre designs at vælge imellem. Tag et kig, og find din foretrukne sweater inden vinteren er forbi!

Flyttefirma i Odense

F

Flyttefirma i Odense: Benyt et hurtigt og sikkert flyttefirma

 

Odense er en af Danmarks største byer. Derfor er der rigtigt mange, der flytter til og fra byen, og det giver behov for flyttefirmaer. Her er nogle tips til din flytning, samt et par ting du kan forvente af dit flyttefirma Odense.

 

Sådan karakteriseres et godt flyttefirma

 

Et godt flyttefirma er erfarent og kompetent. Firmaet skal kunne håndtere kundens behov, og det hele bør være overskueligt og klart. Det er altid smart med en snak om tingene først – her kan du fortælle om, hvor meget du har brug for at flytte, og hvor det hele skal flyttes hen. Det gode flyttefirma vil altid lytte og stille den perfekte løsning til rådighed.

 

I Odense er det især vigtigt med et godt flyttefirma, da byen er stor, og at der er flere unikke faktorer i forbindelse med flytningen. Mange flytter for eksempel i lejlighed, når de rykker til Odense, og her er behovene nogle gange lidt større. Dog er byen samtidig kendt for dens mange villakvarterer. Et godt flyttefirma vil altid være klar på udfordringen – uanset hvor i Odense du er på vej hen.

 

En hurtig og sikker flytning

 

For at sikre en hurtig og sikker flytning fra eller til Odense, får du et par tips med på vejen her:

 

Søg på nettet efter det bedste flyttefirma i Odense. Og når du har fundet din favorit, bør du skabe kontakt hurtigst muligt. På den måde kan du nemlig komme velforberedt ind til flytningen og sørge for, at det hele er klart til tiden. Det er nemlig altid bedst, når dit nye hjem er helt parat ved indflytning.

 

Sørg desuden for at pakke dine genstande godt og sikkert ind. Flyttefirmaet vil med sikkerhed tage sig godt af det hele under transporten, men alt kan ske, så pas især godt på dine værdifulde og skrøbelige genstande. Det inkluderer for eksempel tv, spejle, køkkenudstyr, diverse apparater, og meget mere.

 

Vær opmærksom på detaljerne, når du flytter et nyt sted hen. Hvis du for eksempel flytter fra lejlighed til hus (eller omvendt), vil flytningen være markant anderledes end din tidligere flytning. Du skal også være opmærksom på indretningen, da du formentligt vil have brug for en restrukturering af dine ting, når endelig du kommer på plads i dit nye hjem.

 

Vigtigst af alt er det dog, at du har et kompetent flyttefirma i Odense til at hjælpe dig. Så længe det er på plads, så forløber resten sig også altid fint.

 

Kort om Odense

 

Målt på befolkningstallet er Odense den tredjestørste by i Danmark. Det er også en af de ældste og mest historiske. Byen er det suveræne centrum for Fyn, og sågar også i hele den syddanske region.

 

Med masser af muligheder for uddannelse og arbejde, er der mange, som hvert år flytter til Odense. Af og til er der også personer, der flytter fra byen. Befolkningsvæksten har været nogenlunde stabil i mange år, men har dog været stigende på det seneste.

 

Hvis du er på vej til eller fra Odense, så skab kontakt til dit flyttefirma og kom på forkant med flytningen hurtigst muligt!

Sådan påvirker udenlandsk arbejdskraft den danske økonomi

S

Der er meget snak om, hvordan udenlandsk arbejdskraft påvirker Danmark og den danske økonomi.

 

Nogle mener, at udlændinge tager jobs fra danskerne, mens andre argumenterer for, at Danmark har brug for flere folk på arbejdsmarkedet, da vi er et velhavende land med vækst over de seneste par år.

 

Pro-argumentet for udenlandsk arbejdskraft giver umiddelbart mest mening fra et økonomisk standpunkt. Og her får du overblikket over indflydelsen på den danske økonomi.

 

Fremgang på det danske arbejdsmarked

 

Over de seneste par år har der været fremgang på det danske arbejdsmarked, og den danske økonomi står forholdsvis stærkt. Vi har været inde i en periode med fin økonomisk vækst, og udenlandsk arbejdskraft er en del af grunden.

 

Ledigheden på det danske arbejdsmarked er nemlig faldet. Næsten alle danskere har mulighed for at få jobs, hvis de ønsker det. Flere virksomheder har faktisk efterspørgsel efter flere arbejdere, end der egentlig er til rådighed på markedet. Her er udlændinge i høj grad trådt ind, og det har været gavnligt for økonomien.

 

I december 2017 lavede Økonomisk Redegørelse en analyse, der så nærmere på arbejdsmarkedet. Analysen viste, at arbejdsstyrken i Danmark blev øget med 32.000 arbejdere mellem 2013 og 2016. En stor procentdel af disse – nærmere bestemt 38% – var udenlandske arbejdere. Fremgangen blev fastholdt i de to efterfølgende år, hvor der ligeledes var behov for udenlandsk arbejdskraft, og flere folk der kom til.

 

Udlændinge gavner også de enkelte virksomheder

 

Mere styrke på arbejdsmarkedet har fyldt behovet ud for mange private virksomheder. Takket være mulighederne for at finde arbejdere udefra, kan virksomheder bedre fylde posterne ud. Danmark har en forholdsvis lille befolkning, men en stærk økonomi. Det betyder, at det nogle gange er svært at finde nok lokale ansøgere til en stilling, da de fleste danskere allerede er i arbejde.

 

Da der samtidig er visse fordele ved at hyre udenlandske arbejdere, er det noget, som mange danske virksomheder er begyndt at få øjnene op for. Især inden for industri, men også inden for andre sektorer. Virksomhederne kan nemlig betale en lavere løn til udenlandske arbejdere, end de kan til danskere. Og med ekstra folk i virksomheden, er det lettere at skabe vækst og udvikling.

 

Udenlandsk arbejdskraft i andre lande

 

Danmark er en populær destination for andre EU-borgere, der søger arbejde. Men Danmark er ikke førstevalget – andre lande er mere populære og har en endnu større procentdel af arbejdere fra udlandet.

 

Generelt er der tale om borgere fra Østeuropa, der drager mod Nord- og Vesteuropa for at arbejde. Storbritannien, Tyskland og Østrig er de mest populære destinationer. Mange af arbejderne kommer fra lande som Polen, Litauen og Rumænien.

 

I det meste af Vesteuropa står antallet af personer i en erhvervsaktiv alder til at falde i løbet af det næste årti. Dermed er der brug for mere arbejdskraft, og her er udlændinge et oplagt valg, specielt Polsk arbejdskraft, da de for det meste har erfaring og er ikke bange for at tage fat. Det kan gå hen at blive nødvendigt for den danske økonomi at trække udlændinge til – fokusset skal dog ligge på at hyre dygtige og kompetente medarbejdere. Det har vi dog haft fin succes med i løbet af de seneste år, så på det punkt lover det godt for fremtiden. Udenlandsk arbejdskraft er – sandsynligvis – kommet for at blive. I hvert fald med de økonomiske effekter, som vi indtil videre har observeret.

Seneste indlæg

Seneste kommentarer

Arkiver

Kategorier

Meta

Admin

Kontakt os

Du kan altid kontakte os lige meget hvad du har i tankerne, ikke hold dig tilbage.