Seneste historier

5 ting du skal vide om UPS

5

5 ting du skal vide om UPS

Måske har du enten modtaget en pakke fra UPS, eller også afsender du selv forsendelser med dette selskab. I alle tilfælde er det rart at kende mere til det pakkefirma, som du benytter, og derfor får du her 5 ting du bør vide om UPS.

 

  1. UPS er et gammelt amerikansk firma

 

UPS blev grundlagt i USA helt tilbage i 1907. Dengang hed det American Messenger Company, og de fleste pakkeleveringer blev lavet til fods. Grundlæggeren hed James Casey og firmaet startede i Seattle. Siden hen har hovedkvarteret flyttet sig, og navnet ændrede sig til United Parcel Service.

 

  1. UPS er et multinationalt selskab

 

UPS er aktive i mange forskellige lande. Faktisk er UPS aktive på én eller anden måde i stort set alle lande. Deres fly er aktive i mere end 200 lande og territorier. Dog har UPS et helt særligt fokus på det amerikanske marked, og dernæst det europæiske marked.

Lad os altid møde hinanden med smil, for smilet er kærlighedens begyndelse.

  1. UPS Danmark er den danske version

 

UPS Danmark er UPS’ afdeling i Danmark. Ved lokale forsendelser bliver pakkerne omdelt i biler. Ved internationale forsendelser er de ofte en tur forbi Köln i Tyskland først, inden de kommer videre til Danmark. UPS Danmark er kendt for hurtig, effektiv og fleksibel levering.

 

  1. Leverer pakker på mange forskellige måder

 

UPS leverer primært pakker i deres egne biler, og det er typisk sådan, at du vil modtage din pakke, når du bestiller noget og får det med UPS. De kalder det selv for deres “Package Car”. Men UPS har også større lastbiler, og i USA har de også tog. Til internationale forsendelser har de hele 236 fly.

 

I enkelte byer i staterne Washington og Oregon leverer UPS pakker via cykel.

 

  1. Konkurrerer med mange selskaber

 

Der er hård konkurrence blandt distributionsselskaberne. UPS Danmark konkurrerer for eksempel med de øvrige udbydere på det danske marked. Internationalt har de også flere rivaler, hvor FedEx altid har været den største.

 

Konkurrencen blandt selskaberne fører ofte til gode ting for kunderne. Derfor har UPS mange gode forsendelsesmuligheder, da de ofte er tvunget til at være bedre end konkurrenterne.

Outdoor reklame

O

Outdoor reklame kan være vejen til flere kunder

Outdoor reklamer har bragt succes til mange virksomheder. Det kræver tilrettelæggelse, og som regel også en god portion kreativitet. Men når endelig en outdoor reklame udføres ordentligt, så er det en fantastisk vej til succes. I Danmark har flere virksomheder opnået gode resultater med disse reklamer, og det anslåes som værende en af de bedste annonceringsmuligheder.

Outdoor-markedet er på vej frem

 

På det seneste har outdoor reklamer virkelig vokset – både i effektivitet og popularitet. Danskere tilbringer meget tid udendørs, særligt i de store byer. Oftest ses disse reklamer i det helt almindelige gadebillede: Eksempelvis på bygninger, busstop, togstationer og diverse andre bannere, som let kan ses udendørs.

 

En interessant analyse viser, at disse reklamer henvender sig til alle målgrupper, unge såvel som ældre. Faktisk rammer reklamerne en større procentdel af de unge, end hvad de fleste TV-reklamer formår. Det siger en del om potentialet ved en god outdoor reklame, for ved at gøre folk opmærksomme på et brand, er det formentligt noget, der sidder fast i bevidstheden længe.

 

Virksomhederne har bestemt også fået øjnene op for effektiviteten af outdoor medier. I første kvartal af 2018 voksede markedsomsætningen med 8,6% hvilket i sig selv er en fantastisk stigning. Men det bliver endnu mere interessant, når vi ser på andet kvartal – her er stigningen hele 15,8%.

Derfor bør seriøse virksomheder overveje outdoor reklame

Outdoor reklamer er en perfekt måde at gøre flere mennesker opmærksomme på dit produkt. Der kommer flere og flere muligheder. I de fleste byer er det muligt at opsætte en outdoor reklame, og det kan gøres på specifikt tilrettelagte steder.

Disse reklamer kan både benyttes for at skabe generel opmærksomhed omkring dit brand. Men det kan også være i forbindelse med marketing af specifikke produkter, eller måske promotions. Det er altid en god idé at høre mere om mulighederne hos et kompetent marketing bureau, hvor der er erfaring med outdoor reklamer.

Der har længe været outdoor reklamer fra de helt store virksomheder i gadebilledet, men mindre virksomheder kan også sagtens være med. Og det er formentligt denne realisering, der har fået markedet til at vokse. Det vigtigste er i sidste ende seriøsiteten. En god reklame for et godt produkt.

Outdoor medier kan både være lokale og landsdækkende

Det vigtige ved en outdoor reklame er at tilrettelægge den således, at den rammer dine kunder på bedst mulig vis. Hvis du har en lokal virksomhed, er det altså oplagt kun at bruge outdoor medier i én by, eller alternativt i én region. Omvendt: Hvis du har en landsdækkende virksomhed med forretning i flere forskellige byer, så skal der helst også satses bredt. Det handler om at skabe en målrettet effekt, som giver gode resultater.

 

Den endelige pointe er i denne forbindelse: Outdoor reklamer har vist sig at fungere, for markedet vokser lynhurtigt. Flere virksomheder er begyndt på det, og det kan bestemt anbefales at følge med strømmen. Det kræver lidt forarbejde for at kunne fungere ordentligt – det er der ingen tvivl om. Men med en god reklame, placeret det rette sted: Så er potentialet også kæmpestort. Læs mere om outdoor reklame

Seneste indlæg

Seneste kommentarer

Arkiver

Kategorier

Meta

Admin

Kontakt os

Du kan altid kontakte os lige meget hvad du har i tankerne, ikke hold dig tilbage.